Presentacions de la matèria

PRESENTACIÓ DE LA MATÈRIA DE 1r d'ESO


PRESENTACIÓ DE LA MATÈRIA COMUNA

Curs 2013-2014


Matèria:    Llengua Catalana i Literatura          Curs: 1r ESO      

Professor/a: Pilar Domènech Lladó                                

Anual   ■                                                                   Trimestral    1r 0  2n0 3r0

Temari:
DIMENSIÓ COMUNICATIVA

-Comprensió, interpretació i producció de textos orals i escrits de la vida quotidiana i acadèmica.
-Qüestions bàsiques d’ortografia i puntuació.
-L’ús dels diccionaris i el corrector informàtic.
-Camps semàntics: el caràcter i els estats d’ànim, el cos humà, la casa, la família, el mercat, etc.
-Categories lèxiques: el nom, el verb, l’adjectiu i els determinants.
-Altres.

DIMENSIÓ LITERÀRIA

-Els gèneres literaris: la narrativa, la poesia i el teatre.
-El gènere teatral. Lectura dramatitzada de fragments teatrals.
-El gènere narratiu: narrativa tradicional i narrativa culta. Novel·la, llegenda i conte.
-Els gènere poètic. Poesia culta i poesia popular.

DIMENSIÓ PLURILINGÜE I INTERCULTURAL

-Lèxic català procedent de llengües diverses.
-Narracions i faules en castellà. Llegendes del Marroc i Sud-Amèrica.
-Fragments narratius i poètics en castellà i anglès: la traducció.
-La diversitat lingüística i cultural al món actual.
-Sensibilització pel fet cultural i artístic.


Material didàctic:

-Llibre de text: Llengua catalana i literatura 1 ESO Connecta 2.0, Editorial Cruïlla. ISBN: 9788466126755
-Llibres de lectura:
  • CASALS, Pere; Enigma a Internet. Editorial Barcanova. ISBN: 8448909577
  • TAZAWA  Ko; En Yu i en Kei tornen al Japó. Ed. La Galera. ISBN: 9788424695842

-Diccionari de català (de secundària)
-Diccionari bilingüe català-castellà/ castellà-català (imprescindible)
-Altres diccionaris bilingües (en funció del país d’origen de l’alumne/a)



Material fungible complementari:



  • Una llibreta de quadres que sigui només per català
  • Bolígrafs blau, negre i vermell
  • Típpex
  • Llapis i goma




Criteris d’avaluació:

 Nota trimestral
  • Resultat de les proves: una per cada  unitat

  • Prova de lectura
·         Llibreta de català
·         Treballs i activitats de redacció de textos
·         Treball del llibre de lectura
·         Dictats
·         Ús del català oral en les interaccions comunicatives
·         Regularitat en els deures
·         Interès per l’assignatura
·         Participació activa i respecte als companys.
·         Esforç per millorar.
60%
30%
10%


És molt important portar tot el material demanat, ja que tant quatre faltes de material com quatre faltes de deures, suposa 1 punt menys a l’avaluació.



Per aprovar l’assignatura és indispensable lliurar la llibreta el dia de l’examen. Igualment cal lliurar el treball del llibre de lectura en la data fixada. No s’acceptaran treballs fora de termini.



PRESENTACIÓ DE LA MATÈRIA DE LLENGUA CATALANA DE 2n d'ESO

PRESENTACIÓ DE LA MATÈRIA COMUNA

Curs 2013-2014


Assignatura: LLengua  catalana i Literatura  Curs:          2n ESO     Anual                                               
Temari:

Dimensió Comunicativa

-          Comprensió, interpretació i producció de textos orals i escrits de la vida quotidiana i acadèmica: la notícia, el debat oral, el text argumentatiu,el text instructiu, el comentari poètic,etc.
-          La redacció, la revisió i la correcció de textos. L’ús dels diccionaris i el corrector informàtic.
-          Revisió i ampliació de qüestions bàsiques d’ortografia i puntuació.
-          Camps semàntics:  la ciutat, cuina i aliments, fruites i fruits, mals i malalties,eines i oficis,música i instruments, el transport terrestre, arbres, plantes i flors,oficis i vestimenta..
-          Aprofundiment en el coneixement de les categories lèxiques, en el verb especialment.
-          Revisió i ampliació de l’anàlisi de l’oració simple: els tipus de sintagmes i els complements del verb.

Dimensió literària

-          Els gèneres literaris: revisió i ampliació dels conceptes de narrativa, poesia i teatre.
-          El gènere narratiu: la novel·la i els gèneres  novel·lístics.
-          El gènere poètic. Introducció a la mètrica, l’anàlisi i el comentari de textos poètics.
-          El gènere teatral: comèdia i tragèdia. Lectura dramatitzada de fragments teatrals.

Dimensió plurilingüe i intercultural

-          La diversitat lingüística i cultural al món actual.
-          Paraules immigrants: estudiarem paraules del lèxic català procedents de llengües diverses.
-          Fragments narratius i poètics en castellà i anglès: la traducció.
-          Sensibilització pel fet cultural i artístic.



Material didàctic:
     -    Llibre digital.
-          Aplica’t . Quadern de suport del llibre digital. Ed. Teide.
-          Llibres de lectura:

BURGAS, Àngel: L’anticlub. Ed. La Galera
LIENAS, Gemma: Cul de sac, L’Odissea

-          Dossier de textos.
-          Diccionari de català (de secundària )
-          Diccionari bilingüe català- castellà/ castellà- català (imprescindible)
-          Altres diccionaris bilingües (en funció del país d’origen de l’alumne/a.

Material fungible complementari:
-          Fulls de paper microperforats.
-          Carpeta classificadora /carpeta individual.
-          Fundes de plàstic mida foli
-          Bolígrafs blau, negre i vermell.
-          Típpex de cinta.

Criteris d’avaluació i recuperació:

Nota trimestral


-Resultat de les proves: una per a cada unitat.

-Prova de lectura.

-Presentació obligatoria del dossier  i del quadern de suport al final del trimestre.


-Treballs de redacción de textos.
-Treball del llibre de lectura.
-Dictats.
-Ús del català oral en les interaccions comunicatives.
-Regularitat en els deures.

-Interès per l’assignatura.

-Participació activa i respecte als companys.

- Esforç per millorar.

Observacions:
L’ús del llibre digital no comporta abandonar totalment el sistema tradicional de fer la classe. Per aquesta raó és molt important portar tot el material demanat, tant el material didàctic com el material fungible, ja que quatre faltes de material –com quatre faltes de deures- suposa 1 punt menys a l’avaluació.


Per aprovar l’assignatura  és indispensable lliurar el dossier i el quadern de suport el dia de l’examen. Igualment cal lliurar el treball del llibre de lectura en la data fixada. No s’acceptaran treballs fora de termini.



PRESENTACIÓ DE LA MATÈRIA DE LLENGUA CATALANA DE 3r d'ESO




PRESENTACIÓ DE LA MATÈRIA

Curs 2013-2014



Nom de la matèria/mòdul:    Llengua i literatura Catalana                                             


Curs:   3r d’ESO


Nom del professor/a que l’imparteix:   Marta Rovira Sans
        

Comú  ■ /Optativa0


Temari:

Ús de la llengua:

§  ELS MITJANS DE COMUNICACIÓ
-         Els gèneres periodístics: la notícia, la crònica i el reportatge
-         Els gèneres periodístics d’opinió: la carta al director, l’editorial i l’article d’opinió
-         Els gèneres periodístics: l’entrevista


§  EL TEXT
-         L’adequació i el context
-         La coherència
-         La cohesió
-         El text expositiu
-         El text argumentatiu
-         El text instructiu
-         El text líric
-         El text narratiu

Estudi de la llengua. Lèxic.:

§  FORMACIÓ DE PARAULES
-         La derivació
-         La composició i habilitació
-         La sinonímia i l’antonímia

Gramàtica:

§  CATEGORIES GRAMATICALS I SINTAGMES
-         El substantiu: gènere i nombre
-         L’adjectiu
-         Els determinants
-         Preposicions, adverbis i conjuncions
-         Els pronoms
-         El verb

§  L’ORACIÓ SIMPLE. FUNCIONS SINTÀCTIQUES.
-         El SN i els seus constituents
-         L’ordre dels constituents en el SN
-         Funcions sintàctiques del SN
-         Subjecte i predicat
-         Els complements del verb
-         Els pronoms personals febles
-         La pronominalització dels pronoms personals febles

§  L’ORACIÓ COMPOSTA. LA COORDINACIÓ.

§  L’ORACIÓ COMPOSTA. LA JUXTAPOSICIÓ.

Història de la literatura

   
§  LA LITERATURA MEDIEVAL:
-         Ramon Llull
-         Ausiàs March i Joanot Martorell
-         Les Cròniques i l’Humanisme

§  LA LITERATURA DELS S. XVI-XVIII
-         EL SEGLE XIX:
-         Romanticisme i Renaixença

§     Poesia: Jacint Verdaguer
§  Teatre: Àngel Guimerà
§  El Realisme i el Naturalisme:
                Novel·la: Narcís Oller

Ortografia:

§  ELS SONS, LES GRAFIES I ELS FONEMES.
§  L’ACCENTUACIÓ
-         La síl·laba. L’accentuació.
-         L’accent diacrític

§  ELS SONS VOCÀLICS
-         La vocal neutra a/e
-         Les vocals o/u àtones

§  ELS SONS CONSONÀNTICS
-         B/V
-         P/b, t/d, c/g
-         G/j, x/ix, tx/ig
-         S/ss/c/ç/z
-         M/n/mp
-         La h
-         La r
-         La l·l
-         L’apòstrof, la contracció i el guionet.



Material didàctic:

-         Un ordinador portàtil (No hi ha llibre escolar en paper i però sí digital).
-         Els llibres de lectura obligatòria segons el trimestre
ü LIENAS, Gemma: “El Diari vermell de la Carlota”
     Ed. Empúries. ISBN: 9788497870337
ü SIERRA, Jordi: “Camps de maduixes” Ed. Cruïlla.
ISBN : 9788482863023
ü La tercera lectura serà escollida per cadascú


Material fungible complementari:

-         Un quadern d’anelles, plastificadors, bolígrafs, folis en blanc...


Criteris d’avaluació:

L’avaluació serà sumativa (es tindrà en compte el progrés de l’alumne) i contínua. Aquesta es realitzarà al llarg de tots els crèdits, valorant mitjançant l’observació directa de: l’interès personal, el treball progressiu i continuat de les tasques a fer ( dossier, redaccions, lectures, treballs...) i les intervencions i la participació a classe.

A més, després de treballar les unitats didàctiques de cada trimestre caldrà resoldre proves sobre els continguts (un mínim de dues per  trimestre), els procediments i les actituds.


El nombre d’exàmens ha realitzar serà indefinit, tants com es cregui convenient.

Per aprovar l’assignatura és imprescindible tots i cadascuns dels requisits següents:
-         realitzar el treball o superar la prova de les lectures obligatòries ressenyades
-         fer les redaccions i treballs que es demanaran
-          l’adquisició dels conceptes estudiats, l’aprenentatge dels procediments i unes bones actituds.

La nota final de trimestre es decidirà a partir dels criteris següents:
-         Proves   60%
-         Treballs 30%
-         Actitud  10%

Els continguts i l’expressió escrita es valoraran de manera conjunta.

Es descomptarà 0,1 per error tant en els treballs com en els exàmens. Es podrà penalitzar fins a 3 punts. Aquests criteris per les errades seran revisables a posteriori, segons es cregui convenient.

La nota final es farà amb la mitjana dels tres trimestres. Per considerar el curs aprovat caldrà que, com a mínim, hi hagi dos trimestres aprovats, un dels quals ha de ser el tercer i que la nota mitjana sigui igual o superior a 5.

RECUPERACIÓ

L’alumne s’examinarà pel juny tan sols de les avaluacions suspeses i al setembre de tot el curs.


Els quadernets de treball de l’estiu es continuaran demanant i comptaran en la nota de recuperació de setembre un 20% i la prova un 80%. 



PRESENTACIÓ DE LA MATÈRIA DE LLENGUA CATALANA DE 4t d'ESO

PRESENTACIÓ DE LA MATÈRIA COMUNA

Curs 2013-2014


Assignatura: Llengua catalana i literatura      Curs: 4t ESO
Anual 0                                          Trimestral 0   1r 0  2n0 3r0
Professora:  Neus Moliné Canals

CONTINGUTS

GRAMÀTICA DE LA LLENGUA

·        Morfosintaxi:
1.     Els verbs irregulars. Les perífrasis verbals. Oracions exhortatives.  Usos verbals erronis.
2.     El subjecte i els complements verbals
3.     Anàlisi sintàctica de l’oració simple
4.     Els pronoms febles
5.     L’oració composta: coordinada, juxtaposada i subordinada
·        Correcció (exercicis de consolidació ortogràfica, morfològica i lèxica).

LITERATURA (NOMS PROPIS)
·        Lectura i comentari de textos significatius i representatius d’alguns dels clàssics de la literatura catalana:
1.     El Modernisme. Víctor Català. Santiago Rusiñol.
2.      El Noucentisme. Eugeni d’Ors. Josep Carner.
3.     L’Avantguardisme. Joan Salvat Papasseit. J. V. Foix.
4.     Literatura d’entreguerres. Josep M. de Sagarra. Josep Pla.
5.     Poesia de postguerra. Salvador Espriu. Pere Quart.
6.     Novel.la. Mercè Rodoreda. Llorenç Villalonga.
7.     Narrativa. Pere Calders. M. de Pedrolo.
8.     Poesia de postguerra. Gabriel Ferrater. V. A. Estellés


MATERIAL
Llibre de text:
Quadern de suport del llibre digital Aplica’t . Llengua catalana, .4t ESO. Ed Teide.

Bloc de la matèria:

Llibreta on anotar els apunts del curs, les activitats de classe o de casa i guardar les fotocòpies donades.
Llibres de lectura obligatòria:
*1r trimestre: RIBERA, J; MARTÍN, A. No demanis llobarro fora de temporada. Ed. Columna.
*2n trimestre: COLLINS, Suzanne; Els Jocs de la Fam. Ed. La Butxaca.

CRITERIS D’AVALUACIÓ I RECUPERACIÓ :


- Es demanarà el quadern Aplica’t de l’alumne/a amb totes les activitats completes com a mínim una vegada cada trimestre.
- La nota final es farà amb la mitjana dels tres trimestres. Per considerar el curs aprovat caldrà tenir, com a mínim, dos trimestres aprovats, un dels quals ha de ser el tercer i que la nota mitjana sigui igual o superior a 5.
- Hi haurà un examen de recuperació durant el mes de juny dels trimestres suspesos.L’alumne s’examinarà pel juny tan sols de les avaluacions suspeses. Al setembre s’haurà d’avaluar de tot el curs i haurà de presentar un quadern d’estiu. El quadern d’estiu  comptarà en la nota de recuperació de setembre un 40% i la prova un 60%. Els alumnes que no hagin entregat la feina feta hauran de treure un 6 o més d’un 6 en l’examen per a poder aprovar
- Aquells alumnes que tinguin pendent la matèria de llengua del curs anterior, podran recuperar-la  si aproven tot el curs. La nota es posarà al final de curs.
- A l’hora d’avaluar trimestralment es tindrà en compte els següents elements:
o   Exàmens de llengua i literatura  i de les lectures obligatòries (mínim dos per trimestre).
o   Presentació obligatòria de totes les activitats del quadern Aplica’t.
o   Presentació de tots els dictats, activitats entorn de les lectures obligatòries i treballs demanats.
o   Actitud: regularitat en la realització dels deures, interès per la matèria, assistència i participació activa a classe, respecte per les persones i esforç per millorar.

MOLT IMPORTANT:
- Es descomptarà 0,1 per error tant en els treballs com en els exàmens. Es podrà penalitzar fins a 4 punts.
- Es descomptarà 0,1 per activitat incompleta, no realitzada o mal corregida del quadern de treball Aplica’t. Aquesta nota es restarà directament de la nota trimestral.




PRESENTACIÓ DE LA MATÈRIA DE LLENGUA FRANCESA DE 4t d'ESO

PRESENTACIÓ DE LA MATÈRIA OPTATIVA

Curs 2013-2014

Professor/a:  Josep Ramon Llaó         Departament: Llengües estrangeres

Assignatura: Llengua francesa           Curs: 4t ESO

Anual 0                                                   Trimestral    1r 0  2n0 3r0

Temari:

Unitat 0
CONTINGUTS

ASPECTES COMUNICATIUS
§  Dir la llengua que es parla, la nacionalitat, identificar un objecte o  una persona.
GRAMÀTICA - REFLEXIÓ SOBRE LA LLENGUA
§  La interrogació, els verb parler et être.

LÈXIC
§  Les llengües, les nacionalitats, els nombres.

ASPECTES SOCIOCULTURALS
§  La llengua i la cultura franceses.

Unitat 1
CONTINGUTS

ASPECTES COMUNICATIUS
§  Saludar i acomiadar-se, preguntar i dir el seu nom, lletrejar, dir el lloc on viu, preguntar i dir una adreça, comptar fins a 31, dir l’edat i el dia de l’aniversari..

GRAMÀTICA - REFLEXIÓ SOBRE LA LLENGUA I FONÈTICA

Els pronoms personals, la preposició à, els articles indefinits: un, une, des, la formació del plural, verbs habiter et avoir, el so [t], el so [ʃ].

LÈXIC
§  Els nombres del 0 al 31, els mesos de l’any, les estacions de l’any, els animals de companyia.


ASPECTES SOCIOCULTURALS
§  Salutacions: com adreçar-se a les diverses persones, les ciutats franceses, els animals de companyia.

Unitat 2
CONTINGUTS

ASPECTES COMUNICATIUS
§  Presentar la família, comptar fins a 69, descriure la personalitat d’algú, descriure persones, descriure la família.

GRAMÀTICA - REFLEXIÓ SOBRE LA LLENGUA I FONÈTICA

Els determinants possessius de primera persona del singular, els adjectius qualificatius;gènere i nombre, la forma negativa, els adverbis très i assez, els verbs être et s’appeler, els accents: grafies dels sons [e] é, [ε] è, [s] ç, discriminació dels sons [] / [].

LÈXIC
§  Els nombres del 31 al 69, la família, adjectius per a descriure la personalitat, adjectius per a descriure l’aparença física.

ASPECTES SOCIOCULTURALS
§  La família.


Unitat 3
CONTINGUTS

ASPECTES COMUNICATIUS
§  Parlar del material escolar, demanar alguna cosa i respondre, donar l’opinió sobre les assignatures de l’escola, demanar i dir l’hora, parlar de l’horari.

GRAMÀTICA - REFLEXIÓ SOBRE LA LLENGUA I FONÈTICA

Els adjectius de color i les seves concordances, la negació, els articles definits: le/la/l’ (vocal o hac muda) /les, el pronom on, el present dels verbs del primer grup, -e, el mode imperatiu, la diferència entre els sons: Je [ʒ], j’ai [ʒε], j’aime [ʒεm], el so [k].

LÈXIC
§  El material escolar, els colors, les assignatures, les opinions, els dies de la setmana.

Unitat 4
CONTINGUTS

ASPECTES COMUNICATIUS
§  Parlar dels esports, dir el que agrada fer, dir el que és vol ser en el futur, dir el lloc on es va, parlar de les activitats que es fan.

GRAMÀTICA - REFLEXIÓ SOBRE LA LLENGUA I FONÈTICA

La preposició de: de + le = du/de + la = de la / de + l’ = de l’, els connectors: et i mais, el nom (gènere): invariable (journaliste); -euse (chanteur/chanteuse); -trice (acteur/actrice); -ne (mécanicien/mécanicienne) ; -e (avocat/avocate), aller + à : à + le = au/à + la = à la, els verbs faire et aller, discriminació dels sons [b] i [v].

LÈXIC
§  Els esports, les activitats de lleure, les professions.

ASPECTES SOCIOCULTURALS
§  Els joves i les seves activitats de lleure, el Club de Joves.

Unitat 5
CONTINGUTS

ASPECTES COMUNICATIUS
§  Demanar/oferir alguna cosa per beure, comptar fins a 100, demanar aliments, parlar de menjar, demanar alguna cosa per beure o per menjar, parlar d’accions futures, parlar dels àpats.

GRAMÀTICA - REFLEXIÓ SOBRE LA LLENGUA I FONÈTICA

Els articles partitius: du, de l’, de la, des, la interrogació: entonació, paraules interrogatives: combien, comment, qu’est-ce que, el futur pròxim: aller + infinitiu, el verb prendre, discriminació dels sons [y] / [u].

LÈXIC
§  Els nombres del 70 al 100, els aliments i les begudes, embalatges i mesures, els àpats, els moments del dia.

ASPECTES SOCIOCULTURALS
§  La cortesia, l’alimentació dels joves, les festes i les tradicions franceses.


Unitat 6
CONTINGUTS

ASPECTES COMUNICATIUS
§  Parlar del clima, dir el lloc on es viu o on viuen els altres, descriure la casa / el pis on es viu, descriure la pròpia habitació o una altra.

GRAMÀTICA - REFLEXIÓ SOBRE LA LLENGUA I FONÈTICA

Les preposicions de lloc: à + ciutat, en + país femení, au + país masculí, aux + país masculí plural. els determinants possessius, les preposicions i els adverbis de lloc, revisió dels verbs del primer grup, el so [œ].

LÈXIC
§  El clima, l’habitatge, les parts de la casa, els objectes d’una habitació.

ASPECTES SOCIOCULTURALS
§  La francofonia, l’habitatge, els centres d’interès dels joves.



o   Criteris d’avaluació:

Al llarg del curs es realitzarà una avaluació formativa que tindrà en compte els criteris que tot seguit es desenvolupen:

La realització per part de l’alumne de les tasques encomanades a classe i a casa, al llarg del trimestre. (regularitat, qualitat de la presentació)
Caldrà que hi hagi dues o tres proves d’avaluació al llarg de cada trimestre, corresponents a cada unitat didàctica.
Coincidint amb aquestes proves, l’alumne haurà de lliurar al professor el dossier amb tot el treball que s’ha realitzat al llarg de la unitat de què s’examina.
           Caldrà que el professor dugui a terme proves específiques per avaluar l’expressió oral (lectura entonada, dramatització, debats...).
           Els criteris per a l’avaluació dels alumnes seran:
Procediments: 50 % de la nota.
Aquest apartat inclou els exercicis diaris, els dossiers de cada unitat i els treballs individuals o en grup. En aquesta avaluació es tindrà en compte que els alumnes facin ús de les pautes per a la presentació de treballs elaborades el curs passat i que es proposen, aquest curs, per a totes les matèries i per a tots els nivells.
Proves d’avaluació 40% de la nota.
Actitud 10% de la nota. 
            Això implica l’interès per la matèria i l’actitud envers els companys i el professor, a l’hora d’intervenir a l’aula. Aquí es tindrà en compte també l’interès de l’alumne a l’hora d’emprar la llengua francesa en les seves intervencions orals a l’aula.
            Per considerar que un alumne ha aprovat la matèria, caldrà que superi, com a mínim, dos dels tres trimestres, un dels quals haurà de ser el tercer.
Si no és aquest el cas, el professor podrà proposar als alumnes una prova de recuperació a final del tercer trimestre. En qualsevol cas, la nota màxima que s’obtindrà en aquest cas serà un suficient (5).

Material didàctic i fungible complementari:

Treballarem amb documents fotocopiats que proporcionarà el professor i amb material que els alumnes trobaran al bloc del curs.

Caldrà que els alumnes treballin amb llibreta per anar anotant el vocabulari nou i els exercicis pertinents.


PRESENTACIÓ DE LA MATÈRIA DE LLENGUA CATALANA DE 1r DE BAT


PRESENTACIÓ DE LA MATÈRIA COMUNA DE LLENGUA I LITERATURA CATALANA

Curs 2013-2014




Professor/a: Pilar Domènech Lladó                             Departament: Català

Assignatura: Llengua i Literatura Catalana             Curs: 1r Batxillerat

Anual   ■                                                                  Trimestral    1r 0  2n0 3r0

Continguts:

ESTUDI DE LA LLENGUA



§  Repàs dels errors bàsics de correcció lingüística (ortografia, morfologia, gramàtica, sintaxi, barbarismes, etc.)
§  Morfosintaxi:  l’oració, categories gramaticals, funcions sintàctiques.
§  Els pronoms febles.

ÚS DE LA LLENGUA  I  LITERATURA

§  Les propietats del text: adequació, coherència i cohesió.
§  Funcions del llenguatge. Tipologia textual.
§  La literatura: el text literari, els gèneres literaris, moviments i tendències.
§  La poesia.
§  La narrativa.
§  El teatre.

LLENGUA I SOCIETAT

§  La llengua com a fet social: la comunitat lingüística, el contacte lingüístic, el conflicte lingüístic.
§  Les llengües del món: diversitat i classificació lingüística.
§  El marc català. Aproximació a la història de la llengua catalana.


Material:

LLIBRE TEXT
-       Llengua catalana  1 Batxillerat. Ed. Barcanova.  ISBN: 978-84-489-231-7
DICCIONARIS DIVERSOS: general, bilingües, sinònims i antònims, etc.

LECTURES PRESCRIPTIVES Promoció 2013-2015
Joanot Martorell, Tirant lo Blanc. Episodis amorososCol·lecció Clàssics Catalans. Ed. Hermes. Castellnou Edicions. ISBN: 978-84-9804-891-9
 Antologia de la poesia catalana . Col·lecció Clàssics Catalans, 25. Ed Hermes. Edicions Castellnou. ISBN 978-84-9804-305-1

Criteris d’avaluació:


L’avaluació serà sumativa, es tindrà en compte el progrés de l’alumne al llarg de tot el curs. Es valorarà l’interès personal i el treball constant i progressiu.

Per aprovar l’assignatura són imprescindibles els requisits següents:
-         aprovar els exàmens de les unitats didàctiques (mínim 1 per trimestre).
-         realitzar el treball o superar la prova de les lectures obligatòries.
-         fer una exposició oral sobre un tema prèviament preparat.
-         fer els deures, les redaccions, comentaris de text i treballs que es demanaran i lliurar-los en els terminis establerts.

MOLT IMPORTANT:
     
-         Els continguts i l’expressió escrita es valoraran de manera conjunta. Cada falta d’expressió escrita (ortografia, puntuació, morfosintaxi, lèxic, etc.) descomptarà 0.1 en exàmens i treballs sense límit, seguint els criteris de la selectivitat.
-         La lectura dels llibres programats és obligatòria. Si un alumne/a no aprova el treball i/o prova del llibre del trimestre corresponent, no pot aprovar el trimestre.
-         No es valorarà cap treball sense haver fet les correccions pertinents en un termini de 15 dies.
-         Cada falta de material descomptarà 0,25 de la nota total de l’avaluació.
-         Es poden fer treballs per pujar nota, fins a 1 punt, sempre que s’hagin acordat amb el professor al principi de cada avaluació.
-         La nota final serà el resultat de sumar un 60% exàmens i un 40% treballs. Les recuperacions seran trimestrals.
-         Per aprovar el curs caldrà tenir aprovats dos trimestres, un dels quals ha de ser el 3r trimestre obligatòriament.
-         L’alumne que no aprovi el curs podrà examinar-se al setembre. Per superar la prova de setembre: a) serà obligatori presentar un quadern de reforç que farà mitjana amb l’examen b) l’examen s’ha d’aprovar amb un 4 com a mínim.





PRESENTACIÓ DE LA MATÈRIA DE LITERATURA UNIVERSAL DE 1r DE BAT

PRESENTACIÓ DE LA MATÈRIA OPTATIVA DE

LITERATURA UNIVERSAL

Curs 2013-2014



Assignatura: Literatura Universal             Curs: 1r de Batxillerat
                                                          

Temari:

1r Trimestre

I. L'EDAT ANTIGA

1. La Literatura hebrea: La Bíblia

2. La literatura grega
2.1. L'epopeia: Homer. L'Ilíada i l'Odissea
2.2. La lírica: Individual i coral. Safo. Anacreont. Píndar.
2.3. El teatre: Orígens. La tragèdia. La comèdia.

3. La Literatura llatina
3.1. El teatre: Orígens. Terenci i Plaute.
3.2. La poesia èpica: Virgili. L'Eneida.
3.3. La poesia lírica: Horaci. Ovidi.

II. l'EDAT MITJANA

4. La Literatura Medieval. S XII- XV
4.1. La Poesia Èpica: La novel·la de cavalleries.
4.2. La Poesia Lírica: La literatura trobadoresca. El dolce stil nuovo. Dant.
4.3. El Teatre: El teatre religiós. El teatre profà.
4.4. El conte: Chaucer. Les mil i una nits



                                                 2n trimestre

III. L'EDAT MODERNA

5. EL RENAIXEMENT, EL BARROC I EL CLASSICISME. S XVI- XVII
5.1. La Poesia Lírica: Petrarca. Ronsard. La Fontaine.
5.2. La Narració: Boccaccio. Rabelais.
5.3. L'Assaig: Els humanistes. Montaigne.
5.4. El Teatre: Shakespeare. El teatre clàssic francès. Molière.


 6. EL SEGLE DE LES LLUMS. LA IL·LUSTRACIÓ. S XVIII
6.1. La Poesia: La Fontaine.
6.2. La Prosa: Montesquieu. L'Enciclopèdia. Voltaire. Rouseau.
6.3. La Novel·la de ficció: Defoe, Swift.

IV. L'EDAT CONTEMPORÀNIA

7. EL ROMANTICISME. S XIX.
7.1. El Teatre: Goethe. Schiller.
7.2. La Poesia: Anglaterra. Alemanya. França. Itàlia.
7.3. La Narració: Modalitats i autors. EL conte.

8. EL REALISME I EL NATURALISME. 2a MEITAT S XIX.
8.1. El Realisme a França: Stendhal. Balzac. Flaubert. Zola.
8.2. El Realisme a Rússia: Dostoievski. Tolstoi. Chéjov.
8.3. El Realisme a Anglaterra i als EE UU: Dickens. Mark Twain. Melville.

                                                        3r trimestre

9. EL POSTROMANTICISME. 2a MEITAT S XIX.
9.1. La Poesia a França: França. Parnasianisme. Simbolisme.
9.2. La Novel·la anglesa: L'esteticisme: Wilde. L'aventura: Stevenson, Kipling.
9.3. La Renovació del Teatre: Naturalista: Ibsen.

V. L' EDAT CONTEMPORÀNIA. S XX.
10. LA POESIA
10.1. Les Avantguardes: Futurisme. Cubisme. Dadaisme. Surrealisme.
10.2. Influència del Neosimbolisme. Cap a una poesia pura: França. Portugal.
Grècia. Alemanya. Anglaterra.
10.3. La Poesia Existencial i social: Rilke.

11. LA NOVEL·LA
11.1. Les inquietuds religioses: un cristianisme serè. un cristianisme tràgic.
11.2. L'angoixa existencial: Precursors: Kafka. Sartre. Camus. Kerouac.
11.3. La novel·la social: La generació Perduda.Neorrealisme. Realisme Socialista.
Realisme crític alemany. Realisme màgic hispanoamericà.
11.4. Les noves tècniques narratives: Proust. Joyce. Virgínia Woolf. Nouveau Roman.

12. EL TEATRE
12.1. Tradicional i d'avantguarda: Shaw.
12.2. Existencial i de l'absurd: Pirandello. Ionesco, Beckett.
12.3. Teatre social: Teatre èpic. Realisme crític.


 Material didàctic:

1. Treballarem amb els documents i les activitats al Moodle de la matèria.


Criteris d’avaluació i recuperació:

L’avaluació serà sumativa i contínua. Es realitzarà al llarg dels trimestres, mitjançant l’observació directa de: l’ interès personal, el treball progressiu i continuat de les tasques a fer ( comentaris, comprensions, lectures, treballs...) i les intervencions i la participació a classe.

A més, després de treballar les unitats didàctiques de cada trimestre caldrà:

              -presentar els treballs o exposicions orals amb la feina feta de manera acurada i corregida.
            -resoldre dues proves per trimestre sobre  continguts i procediments.

Per aprovar l’assignatura caldrà:

-          Presentar els comentaris i treballs que es demanaran.
-          Aprovar un mínim de dos trimestres, un dels quals ha de ser el tercer.

-          Per als alumnes que no aprovin un trimestre hi haurà una prova extraordinària de recuperació a final de curs.   Al mes de juny, l’alumne només s’examinarà dels trimestres suspesos.  Al mes de setembre, la recuperació serà de tota la matèria.    


Segons els criteris aprovats pel departament de Llengua Catalana, en l’avaluació de cada trimestre  es tindrà en  compte la mitjana de les notes dels exàmens en un 70% i la nota dels treballs presentats en un 30%.                         

Els continguts i l’expressió escrita es valoraran de manera conjunta. Cada incorrecció escrita (ortografia, puntuació, morfosintaxi, lèxic...) descomptarà 0,1 en exàmens i treballs sense cap tipus de limitació.


PRESENTACIÓ DE LA MATÈRIA DE LLENGUA FRANCESA DE 1r de BAT

PROGRAMACIÓ DE LA MATÈRIA OPTATIVA

LLENGUA FRANCESA                                            1r de batxillerat


Curs 2013-2014




Temari

El curs estarà organitzat en 12 unitats didàctiques que quedaran repartides a raó de 4 unitats per trimestre.
A totes les unitats es treballarà la comprensió oral i escrita a partir de textos, així com l’expressió oral i escrita.
També es treballaran els següents continguts lingüístics:

Unitat 1

ASPECTES COMUNICATIUS
§  Saludar i acomiadar-se, preguntar i dir el seu nom, lletrejar, dir el lloc on viu, preguntar i dir una adreça, , dir l’edat i el dia de l’aniversari. Fer preguntes.
GRAMÀTICA - REFLEXIÓ SOBRE LA LLENGUA I FONÈTICA
·         Els pronoms personals, els articles indefinits: un, une, des, la formació del plural, verbs en –er i els auxiliars  avoir i être, el gènere dels adjectius i les frases interrogatives. L’entonació a preguntes i respostes.
LÈXIC
§  Els nombres del 0 al 69, les professions, les nacionalitats, les presentacions.


Unitat 2

ASPECTES COMUNICATIUS
·         Presentar algú, demanar una informació, indicar l’hora, demanar el preu.
GRAMÀTICA - REFLEXIÓ SOBRE LA LLENGUA I FONÈTICA
·         Els pronoms (continuació), gènere i nombre dels noms i adjectius (continuació), els articles, interrogatius, “je voudrais”. La e muda i l’élisió.
LÈXIC
§  Els nombres (continuació),l’hora, la ciutat.


Unitat 3

ASPECTES COMUNICATIUS
§  Descriure un lloc, indicar un itinerari, concertar una cita.
GRAMÀTICA - REFLEXIÓ SOBRE LA LLENGUA I FONÈTICA
·         Pronoms personals “nous” i “on”, l’imperatiu, els pronoms tònics, la contracció dels articles, la negació. L’encadenament vocàlic i consonàntic, la “liaison”.
LÈXIC
·         Els ordinals, localització i direcció a la ciutat



Unitat 4

ASPECTES COMUNICATIUS
·         Descriure un lloc, localitzar objectes, donar indicacions de temps.
GRAMÀTICA - REFLEXIÓ SOBRE LA LLENGUA I FONÈTICA
·         Els possessius, els demostratius, el “passé composé”. Pronunciació i grafia de les vocals nasals.
LÈXIC
§  L’hàbitat, la localització, esl mobles, els petits anuncis, l’apreciació.


Unitat 5

ASPECTES COMUNICATIUS
·         Telefonar, donar indicacions de temps, explicar, característiques d’un ofici.
GRAMÀTICA - REFLEXIÓ SOBRE LA LLENGUA I FONÈTICA
·         Les preposicions + pronoms, “passé composé” (continuació), els possessius plurals, els pronoms personals COD. Pronunciació i grafia de les parelles vocàliques obertes i tancades.
LÈXIC
·         La conversació telefònica, els oficis.



Unitat 6

ASPECTES COMUNICATIUS
·         Expressar una opinió, fer preguntes (continuació).
GRAMÀTICA - REFLEXIÓ SOBRE LA LLENGUA I FONÈTICA
·         L’article partitiu, l’expressió de la quantitat, la comparació, “ne pas de/d’”. Grafia de sons vocàlics i consonàntics: i, u, ui.
LÈXIC
·         L’alimentació, els àpats, quantitats determinades, qualificar els aliments.


Unitat 7

ASPECTES COMUNICATIUS
·         Descriure una persona, donar indicacions de temps i opinions (Continuació).
GRAMÀTICA - REFLEXIÓ SOBRE LA LLENGUA I FONÈTICA
·         Els adjectius per a la descripció, els pronoms personals COI, els complements de temps, l’imperfet. Grafies u, ou.
LÈXIC
·         La descripció física, els espectacles.


Unitat 8

ASPECTES COMUNICATIUS
·         Invitar, donar i demanar una opinió, descriure un vestit.
GRAMÀTICA - REFLEXIÓ SOBRE LA LLENGUA I FONÈTICA
·         El “futur proche”, els pronoms relatius i demostratius. Fonètica de: ch, j, g, ge.
LÈXIC
·         Vestits, colors i matèries.

Unitat 9

ASPECTES COMUNICATIUS
·         Donar consells, parlar del cos i de la salut.
GRAMÀTICA - REFLEXIÓ SOBRE LA LLENGUA I FONÈTICA
·         Article partitiu (continuació), pronom “en”, verbs pronominals, imperatiu negatiu i dels verbs pronominals. Grafies: f, ff, ph.
LÈXIC
·         Parts del cos, moviments i esports..

Unitat 10

ASPECTES COMUNICATIUS
·         Proposar, acceptar, rebutjar, fer projectes.
GRAMÀTICA - REFLEXIÓ SOBRE LA LLENGUA I FONÈTICA
·         El futur simple, el passat recent, els superlatius, el pronom “y”. Grafies de /s/, /z/.
LÈXIC
·         Transports, vehicles, vies, serveis.


Unitat 11

ASPECTES COMUNICATIUS
·         Expressar obligació i prohibició, preveure i explicar un fet.
GRAMÀTICA - REFLEXIÓ SOBRE LA LLENGUA I FONÈTICA
·         Repàs de verbs: futur, imperfet. Grafies: b, p, pp.
LÈXIC
·         El temps, la meteorologia, els senyals de trànsit.

Unitat 12

ASPECTES COMUNICATIUS
·         Situar-se en el temps, explicar l’ús del temps, justificar-se.
GRAMÀTICA - REFLEXIÓ SOBRE LA LLENGUA I FONÈTICA
·         Gènere de noms de països, preposicions de lloc davant de noms de països,  revisió dels pronoms de COD i COI. Grafies de /g/ i /k/.
LÈXIC
·         El turisme, plats típics, països i continents.



Criteris d’avaluació

Al llarg del curs es realitzarà una avaluació formativa que tindrà en compte els criteris que tot seguit es desenvolupen:

La realització per part de l’alumne de les tasques encomanades a classe i a casa, al llarg del trimestre. (regularitat, qualitat de la presentació)
Caldrà que hi hagi tres proves d’avaluació al llarg de cada trimestre, corresponents a cada unitat didàctica.
            Es duran a terme proves específiques per avaluar l’expressió oral (lectura entonada, dramatització...).
         

 Els criteris per a l’avaluació dels alumnes seran:

Competències procedimentals: 35% de la nota.
Aquest apartat inclou els exercicis diaris, els dossiers de cada unitat i els treballs individuals o en grup.

Proves d’avaluació 65% de la nota.
 
            El professor també tindrà en compte l’interès per la matèria i l’actitud envers els companys i el professor, a l’hora d’intervenir a l’aula. Aquí es tindrà en compte també l’interès de l’alumne a l’hora d’emprar la llengua francesa en les seves intervencions orals a l’aula.

            Per considerar que un alumne ha aprovat la matèria, caldrà que superi, com a mínim, dos dels tres trimestres, un dels quals haurà de ser el tercer.
Si no és aquest el cas, el professor proposarà als alumnes una prova de recuperació a final de cada trimestre. En qualsevol cas, la nota màxima que s’obtindrà en aquest cas serà un suficient (5).

Material didàctic

Treballarem i amb el suport del llibre de text i quadern d’exercicis Métro Saint-Michel de l’editorial Santillana i amb documents fotocopiats que proporcionarà el professor.




PRESENTACIÓ DE LA MATÈRIA DE DE LLENGUA CATALANA 2n de BAT


PRESENTACIÓ DE LA MATÈRIA COMUNA DE LLENGUA I LITERATURA CATALANES

Curs 2013-2014

Assignatura: Llengua i literatura Catalana               Curs:  2n Batxillerat
Professora: Neus Moliné Canals
Anual   ■                                                                  Trimestral    1r 0  2n0 3r0

CONTINGUTS (corresponen al llibre de text i a les lectures obligatòries)


- Els sons de la llengua i la seva representació gràfica.
- Morfosintaxi.
- Lectura i comentari de les lectures obligatòries.
- Tipologia textual.
- Anàlisi, comprensió i producció de textos en llengua catalana. 


MATERIAL:
Llibre de text:
ROSELL, Josep, HOMS, Lluís, LLOMPART Ignasi: Llengua catalana i literatura. 2n de Batxillerat, Ed. Barcanova.


Llibreta per prendre apunts i fer els exercicis demanats. S’ha de poder presentar de manera acurada i sense que falti res del que s’ha fet a classe.

Llibres de lectura obligatòria:
1r trimestre: SAGARRA, Josep M. de. El cafè de la Marina. Educaula 978-84-15192-39-8
2n trimestre: MONCADA, Jesús. El cafè de la granota. Educaula 978-84-92672-90-5

CRITERIS D’AVALUACIÓ I RECUPERACIÓ:
Matèria comuna que s’impartirà en 3 trimestres a raó de 2 hores setmanals. Cada trimestre es considera un bloc avaluatiu. La nota de cada avaluació s’obtindrà de la mitjana dels següents continguts:
-         CONCEPTES  80 % : exàmens relacionats amb els continguts del llibre de text i de les lectures obligatòries. Es realitzaran dos per trimestre.

-         ACTITUD I INTERÈS PER LA MATÈRIA 20% : Fer les redaccions, comentaris de text i treballs que es demanaran i fer-les segons les pautes donades (adequació, coherència, cohesió i correcció). Es valorarà també l’interès personal, el treball progressiu i continuat de les tasques a fer (presa d’apunts, activitats classe, deures,...), el lliurament de les feines dins del termini establert, les intervencions i la participació a classe.

La nota final es farà amb la mitjana dels tres trimestres. Per considerar el curs aprovat caldrà tenir, com a mínim, dos trimestres aprovats, un dels quals ha de ser el tercer i que la nota mitjana sigui igual o superior a 5. Hi haurà un examen de recuperació a final de curs. La nota màxima que s’obtindrà en aquesta prova serà un suficient (5).

MOLT IMPORTANT:

Els continguts i l’expressió escrita es valoraran de manera conjunta. Cada falta d’expressió escrita (ortografia, puntuació, morfosintaxi, lèxic, etc.) descomptarà 0.10, segons criteris d’avaluació de les PAU,  en exàmens, exercicis  i treballs.






PRESENTACIÓ DE LA MATÈRIA DE LITERATURA CATALANA DE 2n DE BAT

PRESENTACIÓ DE LA MATÈRIA

Curs 2013-2014



Nom de la matèria/mòdul:    Literatura Catalana                                         

Curs: 2n de Batxillerat


Nom del professor/a que l’imparteix: Marta Rovira Sans
        

Comuna ■ /Optativa0


Temari:

1. Mar i cel, d’Àngel Guimerà
- El Romanticisme i la tragèdia.
- L’aportació d’Àngel Guimerà a la tragèdia romàntica.
- Aspectes neoclàssics, romàntics i realistes a Mar i cel.
- La presentació dels personatges: els indicis i els comentaris del primer acte.
- La relació d’Osman i Mahomet amb les dones: el paper de l’anticipació.
- El significat dramàtic i ideològic de Joanot.
- La identitat i l’amor en Saïd.
- Els impulsos eròtic i maternal en Blanca.
- La religió com a fanatisme.
- Mestissatge, tolerància i fraternitat en relació als dos bàndols en conflicte.
- El valor del sacrifici.
- Col·loquialisme i formalitat en la llengua dramàtica.

2. Antologia poètica, de Josep Carner
- Josep Carner com a poeta noucentista.
- Els pretextos poètics.
- El tractament simbolista.
- La tensió entre realitat i ideal.
- El distanciament poètic en relació amb la ironia.
- L’objectivitat pretesa o real.
- Ciutat, ciutadanisme i classicisme. El món rural.
- L’amor com a joc elegant. L’amor com a fracàs sentimental.
- La influència de la poesia anglesa.
- Paisatge i jo líric.
- El postsimbolisme com a superació del Noucentisme.
- La preocupació per l’home i el seus límits.
- L’abstracció existencial i el lirisme dels objectes i els paisatges.
- L’efecte de la Guerra Civil i l’exili forçós en la poesia de Carner.
- La narrativitat filosòfica de Nabí: solitud i missió del poeta.
- Una poètica de l’exili: solitud, record, enyorança, elegia i retorn.
- Llengua, tècnica poètica i virtuosisme: l’evolució formal de la poètica carneriana.

3. Antologia poètica, de Bartomeu Rosselló-Pòrcel
- La ruptura estètica amb l’‹‹Escola mallorquina››.
- L’acostament a la poesia pura.
- Els instants crepusculars.
- El barroquisme.
- L’acostament a l’avantguardisme.
- L’evolució de les formes poètiques.
- Un cert decadentisme.
- La relació amb la poesia de la Generación del 27.
- El joc intertextual.
- Les imatges del foc, del vent i la llum.
- El recurs de l’oxímoron.
- Heràclit i el concepte de món.
- La comprensió intel·lectual de món i la necessitat d’art.
- La relació entre coneixement, art i llenguatge.
- La relació entre poesia i existència.

4. Antígona, de Salvador Espriu.
- El mite d’Antígona en l’antiguitat clàssica.
- Antígona i el teatre contemporani: Bertolt Brecht i Jean Anouilh.
- Antígona en el teatre català. Salvador Espriu i les dues versions d’Antígona.
- Estructura i personatges principals.
- La progressió dramàtica.
- Característiques morals i polítiques de l’enfrontament Creont-Antígona. .
- Anàlisi i significació de la figura del Lúcid Conseller.
- Dissolució del destí i responsabilitat. La pietat i el perdó.
- Significació d’Antigona en la postguerra espanyola.
- L’aportació específica d’Espriu al mite d’Antígona. Altres mites en el teatre d’Espriu: Esther i Fedra.

5. Cròniques de la veritat oculta, de Pere Calders
- Els contes de Cròniques de la veritat oculta en el context de la narrativa catalana de
postguerra.
-Situació de l’obra en el conjunt de la producció de Calders.
- Definició i codificació de la realitat. Vida quotidiana i estabilitat inicial.
- Personatges i caricatura.
- La reiteració de motius literaris.
- La irrupció inversemblant i/o extraordinària. Models de fets extraordinaris i/o inversemblants.
- El codi acceptat o transgredit.
- Les limitacions de l’home com a limitacions del món.
- La veritat veritable.

6. Jardí vora mar, de Mercè Rodoreda
- La presència del mite en aquesta novel·la.
- El distanciament.
- La consciència de la mort.
- El sentit tràgic.
- L’aigua com a element simbòlic.
- El behaviorisme: tècniques de construcció.
- Eugeni i Rosamaria: infantesa i record.
- Els dos camins fonamentals de coneixement de les relacions amoroses.
- El diari d’Eugeni.
- Mar i jardí: el suïcidi d’Eugeni.
- La impossibilitat de recuperació del passat.


Material didàctic:
- Àngel Guimerà, Mar i cel. Educaula. Col. Educació 62, 55. ISBN: 978-84-92672-64-6

-Josep Carner, Supervivent d’un cant remot. Antologia poètica. Educaula. Col. Educació 62, 73. ISBN: 978-84-92672-24-4

- Salvador Espriu, Antígona. Educaula. Col. Educació 62, 66. ISBN: 978-84-92672-81-3

-Pere Calders, Cròniques de la veritat oculta. Educaula. Col. Educació 62, 46. ISBN: 978-84-92672-09-7

-Bartomeu Rosselló-Pòrcel, Tempestat de flama Antologia poètica * Educaula. Col. Educació 62, ISBN 978-84-15192-37-4

-Mercè Rodoreda, Jardí vora el mar. Club Editor. ISBN 978-84-7329-122-4


Material fungible complementari:

-         Un quadern d’anelles, plastificadors, bolígrafs, folis en blanc...


Criteris d’avaluació:

Després de treballar les unitats didàctiques de cada trimestre caldrà:
              -presentar els treballs o exposicions orals amb la feina feta de manera acurada i corregida.
            -resoldre proves sobre els continguts (un mínim de dues per trimestre) i els procediments.

El nombre d’exàmens ha realitzar serà indefinit, tants com es cregui convenient, almenys dos per trimestre. No es demanaran dossiers.

Per aprovar l’assignatura és imprescindible tots i cadascuns dels requisits següents:
-         realitzar el treball o superar la prova de les lectures obligatòries ressenyades
-         fer els comentaris i treballs que es demanaran
-          l’adquisició dels conceptes estudiats i l’aprenentatge dels procediments.

La nota final es decidirá a partir de:
Proves escrites i orals un 80%
Treballs (comentaris, redaccions…) el 20%

Als exàmens no es diferenciarà contingut i incorreccions d’expressió de manera diferenciada. Cada errada ortográfica, gramatical o de propietat léxica descomptarà 0’1 punt de la nota, sense límit de penalització tal com es fa a la selectivitat. Els continguts i l’expressió escrita es valoraran de manera conjunta.

Cada falta d’expressió escrita (ortografia, puntuació, morfosintaxi, lèxic, etc.) descomptarà 0,1 en exàmens i treballs sense cap tipus de limitació seguint els criteris de la selectivitat.


La nota final es farà amb la mitjana dels tres trimestres. Per considerar que un alumne ha aprovat  la matèria, caldrà que superi, com a mínim, dos dels tres trimestres, un dels quals haurà de ser el tercer trimestre. Si no és aquest el cas, l’alumne haurà de presentar-se a una prova extraordinària de recuperació, a final de curs. La nota màxima que s’obtindrà en aquesta prova serà un suficient (5).


RECUPERACIÓ
L’alumne s’examinarà pel juny tan sols de les avaluacions suspeses. La nota màxima que s’obtindrà en aquesta prova serà un suficient (5). La recuperació de la matèria pendent de català s’avaluarà amb una prova escrita en les dates dictades pel Centre. 

PROJECTE COMPANY-GUIA / PARELLA LINGÜÍSTICA

Des de la Coordinació lingüística del Centre estem duent a terme el Projecte de Company-guia/Parella lingüística per acollir millor els nouvinguts i nouvingudes. Per saber-ne més aquí tens unes petites explicacions.

Aquestes són les parelles del curs 2009-20010!

La revista

A continuació trobareu els exemplars d'algunes revistes que hem fet al nostre centre.